Βρίσκεστε εδώ: Home Σχολική Ζωή Νέα - Ανακοινώσεις Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα από το Φωτόγραμμα, 16-10-2017
Ο εκπαιδευτικός οργανισμός Φωτόγραμμα υλοποίησε στο σχολείο μας πρόγραμμα διαδραστικού κινηματογράφου για όλους τους μαθητές με θέμα το ρατσισμό, τη σχολική βία, την αγάπη στον άνθρωπο. Παρουσιάστηκαν οι παρακάτω θεματικές, αφού τους δόθηκαν οδηγίες για το πώς θα χρησιμοποιούν τα τηλεχειριστήριά τους.
Τάξεις Α΄και Β΄: Μαθαίνω να αγαπώ τον Άνθρωπο
Μέσα από ιστορίες που παρουσιάστηκαν με δημιουργική αφήγηση οι μικροί μαθητές αντιλήφθηκαν έννοιες, όπως αγάπη, σοφία της ύπαρξης, αλληλοβοήθεια. Με διασκεδαστικό τρόπο συμμετείχαν και στο ψυχαγωγικό παιγνίδι γνώσεων και χαρούμενοι αποχαιρέτησαν τους ήρωες.
Τάξεις Γ΄και Δ΄: Λέμε όχι στον ρατσισμό
Οι μαθητές επικοινώνησαν με ομάδες παιδιών από χώρες όπως η Γαλλία, η Ρωσία, η Νιγηρία, η Κίνα, η Αμερική και προσέγγισαν την ιδέα ότι η γη ανήκει σε όλα τα παιδιά του κόσμου. Ανεξάρτητα από το χρώμα του δέρματός τους ή τη θρησκεία που ανήκουν, όλοι έχουν ισότιμα δικαιώματα. Έτοιμοι λοιπόν, σε συνεργασία με τα παιδιά όλων των λαών της γης, για να διεκδικήσουν, με ειρηνικά μέσα, τα δικαιώματά τους από τους «μεγάλους» που διοικούν τον πλανήτη.
Τάξεις Ε΄και ΣΤ΄: Νικάμε τη βία και τον σχολικό εκφοβισμό
Βασικός σκοπός της ταινίας αποτελεί η ευαισθητοποίηση των μαθητών, απέναντι στο συχνό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και η κατανόηση για την αναγκαιότητα εξάλειψής του. Επιμέρους στόχοι αποτελούν η δημιουργία υγιών σχέσεων μεταξύ των μαθητών, με βάση την αλληλεγγύη, την αλληλοβοήθεια και την αγάπη, η δημιουργία αισθημάτων σεβασμού για το διαφορετικό, όποιο κι αν είναι αυτό και η αποτροπή από οποιοδήποτε είδους bullying. Οι ίδιοι οι μαθητές σε συνεργασία με δασκάλους και γονείς χρειάζεται να βοηθήσουν για την εξάλειψή του. Η ενημέρωση για όλες τις μορφές bullying και η εμβάθυνση στις αιτίες που το προκαλούν, καθώς και η ενημέρωση των μαθητών για όλους αυτούς τους τρόπους που θα μπορούσαν να χειριστούν ένα ανάλογο περιστατικό που θα τους συμβεί. Επίσης η καταλυτική σημασία της τέχνης, της μουσικής, του θεάτρου, του χορού και η σημαντική προσφορά της στην καλλιέργεια των παιδικών ψυχών προς αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν των άγριων ενστίκτων που οδηγούν στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.
Οι μαθητές- θεατές με τα τηλεχειριστήρια τους συμμετέχουν διαδραστικά και διαμορφώνουν τη ροή της ταινίας, προβλέπουν τι θα συμβεί αλλά και απαντούν σε ερωτήματα για την σωστότερη αντιμετώπιση του προβλήματος.