Τάξη Δ΄, Επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Κορίνθου, 1-12-2017

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:

Αναστασία Πεπέ

Μαρία Σίμου

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο μαγικός σπόρος» παρακολούθησαν οι μαθητές της Δ΄ τάξης.

Το πρόγραμμα διαπραγματεύεται το πιο πολύτιμο αγαθό της καθημερινότητας, το ψωμί, το οποίο αποτελεί αναντικατάστατο καταναλωτικό αγαθό, αφορμή και λόγο συγκέντρωσης της οικογένειας γύρω από το τραπέζι, αντικείμενο εργασίας, βασικό άξονα μεγάλων εορτών και θρησκευτικών εθίμων, ενώ παραμένει κοινό για όλους τους πολιτισμούς και λαούς του κόσμου.

 

 

Στο πρόγραμμα αυτό, οι μαθητές/τριες έμαθαν για τους διαφορετικούς σπόρους από τους οποίους μπορούμε να παρασκευάσουμε ψωμί, καθώς και τις βασικές μεθόδους και στάδια παραγωγής στα παλαιά και νεότερα χρόνια.

 

 

Μέσα από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό περιηγήθηκαν σε διάφορες περιοχές και εξερεύνησαν τα διάφορα έθιμα, παραδόσεις αλλά και γνώσεις που χρειάζονται για την προετοιμασία του ψωμιού, ώστε να εκτιμήσουν την αξία και συμβολική σημασία του σε καιρούς ειρήνης, αλλά και πολέμου και ανέχειας.

 

 

Στο τελευταίο μέρος του προγράμματος, κατασκευάσθηκε ένα πρακτικό ημερολόγιο με θεματολογία εμπνευσμένη από τους σπόρους και τη φύση, το ψωμί και τις παραδόσεις που το αγκαλιάζουν.

 

 

 

 

 

 

 

 

Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση: Κολοκοτρώνη & Κολιάτσου

Τηλ/Fax 2741022321

e-mail : mail@1dim-korinth.kor.sch.gr

Διευθύντρια: Ζαντρίμα Μαρία (2023-2024)

fterugismata

logo-syllogos-didask

koin-front-web

Στον Ενήλικα αναγνώστη λέτε:
"Η συναναστροφή με τα παιδιά μας κουράζει"
Έχετε δίκιο. Προσθέτετε:
"Γιατί πρέπει να χαμηλώνουμε στο επίπεδο τους, να σκύβουμε, να διπλωνόμαστε, να καμπουριάζουμε, να γινόμαστε μικροί".
Σε αυτό το σημείο δεν έχετε δίκιο. Δεν είναι αυτό που κουράζει περισσότερο.
Είναι κυρίως το γεγονός ότι είμαστε υποχρεωμένοι να σηκωνόμαστε στο ύψος των συναισθημάτων τους. Να τεντωνόμαστε, να υψωνόμαστε στις μύτες των ποδιών μας. Για να μην τα πληγώσουμε.

Januez Korczak

Quand je reviedrai petit