Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες. Σε κάθε ομάδα δόθηκε από ένα μήλο. Ζητήθηκε από κάθε ομάδα να εξετάσουν καλά το μήλο και να παρατηρήσουν τα χαρακτηριστικά του. Στη συνέχεια ζητήθηκε από κάθε ομάδα να δώσει ένα όνομα στο μήλο της και να δημιουργήσει μια ιστορία για το μήλο, σαν να ήταν πραγματικό πρόσωπο, π.χ. πόσο χρονών είναι, πόσους αδερφούς και αδερφές έχει, τι κάνει για να διασκεδάσει, ποιο φαγητό της αρέσει και ποιο αντιπαθεί, το αγαπημένο της χρώμα. Τα παιδιά έγιναν όσο δημιουργικά μπορούσαν με την ιστορία τους.
Μαζέψαμε όλα τα μήλα σε μια τσάντα και τα ανακατέψαμε. Τα τοποθετήσαμε στο κέντρο του δωματίου και κάθε ομάδα αναζήτησε το δικό της μήλο. Ήταν μια διαδικασία εξαιρετικά δύσκολη!
Ενδεικτικά έγιναν οι παρακάτω ερωτήσεις:
- Δυσκολευτήκατε να αναγνωρίσετε το μήλο σας; Αν ναι, γιατί;
- Τι μας δείχνει αυτό για τα μήλα:
- (Η ουσία εδώ είναι ότι, ακόμα και αν τα μήλα ποικίλουν μεταξύ τους, είναι όλα μήλα και μοιράζονται, επομένως, κάποιες κοινές ομοιότητες και ανάγκες)
- Αυτό που ανακαλύψαμε για τα μήλα ισχύει και για τους ανθρώπους:
- Έχουμε ήδη αποδείξει ότι είμαστε μοναδικοί και αυτό δίνει στον κόσμο ποικιλομορφία και διαφορετικότητα, αλλά έχουμε άραγε και ορισμένες κοινές, βασικές ανάγκες;
- Αν ναι, ποιες θα λέγαμε ότι είναι αυτές;
Το μήλο είχε τη δική του ιστορία